Zgaga

Kolejna wizyta u położnej.
Położna: Jak się czujesz?
Ja: Dobrze, tylko zgaga mnie męczy.
Położna: I jak sobie radzisz?
Ja: Mleko piję, bo nie wiem czy jakieś tabletki mogę brać?
Położna: Bardzo dobrze! Mleko pomaga!
Ja: Tak, owszem, ale ja nie lubię mleka.
Położna: W takim bądź razie polecam vla*.
Ja: Vla???
Położna: Tak, najlepiej waniliowa. Też pomaga, a jest smaczniejsza niż mleko. W ostateczności możesz zażyć Rennie.



Vla – holenderski deser mleczny, podobny do budyniu. Vla pierwotnie było wytwarzane poprzez gotowanie mleka z żółtkami, teraz używa się skrobi kukurydzianej i innych substancji zagęszczających zamiast jajek. Vla jest słodzone i występuje w różnych smakach, jak czekoladowy, waniliowy, karmelowy, jaki i w smakach sezonowych. 







Comments

Popular posts from this blog

Kanały